DElo v vrtcu:
prava vključenost, ne slepa poslušnost!
participacija - delavnica za vzgojitelje

Večina vzgojiteljev, učiteljev in ostalih, ki delamo z otroki, si vsakega posameznega otroka želimo podpreti pri njegovih močnih točkah in ga spodbujati pri šibkejših.
Zavedamo se, kako pomembno je, da otroke pripravljamo na samostojno in odgovorno življenje.
Kljub našim najboljšim namenom pa se pogosto ujamemo v začarani krog rigidnih načrtov, ciljev, nefleksibilnih zahtev ustanov in gore birokracije. V vsem tem lahko hitro izgubimo zagon in moč za vse tisto, zaradi česar smo se sploh odzvali klicu dela z otroki.
Delavnica je namenjena prav temu.
- Da si dovolimo trenutek, ko kritično pogledamo na svoje delo in si dovolimo najti pot nazaj k otrokom.
- Da ozavestimo naše pristope k delu v skupini.
- Da zavestno spustimo tisto, s čimer naše najmlajše generacije in njihovo prihodnost prej oviramo kot spodbujamo.
- Da si dovolimo majhne prilagoditve v svojem delu, ki so za prihodnost celotne družbe dejansko zelo velike.
Tema delavnice je PARTICIPACIJA otrok.
Vsak dan se srečujemo s primeri, ko zastavimo navidez odprto aktivnost, v resnici pa je striktno vodena k določenemu cilju in otrokom ne pušča tistega pravega raziskovanja in odkrivanja.
Z delavnico želimo vzgojiteljem osvetliti te podrobnosti v pristopu, ki v praksi predstavljajo veliko RAZLIKO med poslušnostjo in gradnjo svojega lastnega JAZa s pomočjo raziskovanja in podpore.
Na delavnici bomo delali z vašimi konkretnimi učnimi načrti, zato je namenjena vzgojiteljem v vrtcih.
Delavnica bo potekala v več delih:
- dve spletni predavanji za ogled v svojem času
- dve praktični in interaktivni delavnici v živo v Ljubljani
katero vsebino bomo pokrili na predavanjih?
Z Nino bomo naredili hiter splošen pregled otroka v predšolskem obdobju in pogledali nekatere prakse, ki lahko naredijo veliko spremembo pri delu vzgojitelja in otrokovi izkušnji z odraslim. Nina bo govorila o:
- razvoju možganov predšolskih otrok in na kakšen način se učijo,
- kaj je pretirana imitacija in kaj so pasti pri omogočanju učenja otrok, ki jih vzgojitelji in učitelji nevede počnejo,
- pregled opazovanja otroka (skozi oči pedagogik montessori in Reggio Emilia), pomen opazovanja in kako lahko opazovanje vključimo v svoje delo v skupini.
Blaž se bo v svojem delu poglobil v konkretno delo v vrtcu in predstavil enega najpomembnejših elementov v vzgoji – participacijo. Povedal nam bo več o:
- participaciji kot pomembnem elementu socialne pedagogike – kje so koncepti participacije predvideni?
- otroci so kompetentna bitja – zakaj jim odrasli ne pridemo naproti?
- inkluzija v vrtcu,
- izzivi vzgojiteljev, da participacije ne vključujejo v delo v skupini,
- kaj to pomeni v praksi – kaj je participacija v vsakodnevnem življenju,
- primeri dela in aktivnosti iz njegovih skupin
Predavanji bosta posneti in si jih lahko ogledaš kadarkoli v svojem času pred delavnico.
delavnica v živo bo naravnana zelo praktično
Veva, da o teoriji že marsikaj veš, hkrati pa je znanje težko prenesti v prakso (še posebej v skupinah 20 otrok).
Zato želiva, da z delavnice odideš ne le opolnomočen/a, ampak s konkretnimi idejami na papirju, ki jih lahko že takoj naslednji dan uporabiš v skupini.
Delavnica bo potekala v dveh srečanjih.
Prvo srečanje delavnice bo zajemalo:
- pregled konkretnih priprav udeležencev in komentarji za prilagoditve aktivnosti,
- kako prilagodimo aktivnosti v skupini, da je otrok zares vključen in aktiven,
- interaktivna mini delavnica z idejami za izvedbo aktivnosti; s konkretnimi cilji v vrtcu,
- voden pogovor o prilagoditvah obstoječih priprav udeležencev,
- čas za diskusijo in izmenjavo izkušenj.
S prve delavnice boste odšli polni idej, ki jih boste v prihodnjem tednu preizkusili v skupini in opazovali razliko v dinamiki otroškega sodelovanja ter vaš odziv in morebitne izzive.
Na drugem delu delavnice se srečamo teden kasneje, kjer bomo:
- pogledali primer vaših izkušenj in izluščili primere dobrih praks,
- izpostavili izzive, s katerimi ste se srečali in našli rešitve,
- Inkluzivni vrtec: kako prilagoditi aktivnosti, da otroci, ki ne predstavljajo večine, niso zapostavljeni (živahni otroci; otroci, ki se pogosto umikajo, so tihi in neopazni, …)
Cilj delavnic je, da ne ostanemo le pri teoriji, ampak da odneseš veliko praktičnih idej!
Kdo izvaja delavnico?

Sva Nina Ribič in Blaž Ukmar.
Skupni jezik sva našla v delu z otroki in tem, da verjameva, da je otrok samostojno in individualno bitje, ki si zasluži biti opažen in spoštovan tako v medosebnem odnosu kot tudi v vzgojno-izobraževalnem procesu.
Blaž sem vzgojitelj tako po izobrazbi kot po srcu. Trenutno delam s skupino otrok drugega starostnega obdobja. Verjamem, da vedno lahko kaj novega odkrijemo, dodamo in spremenimo, tako pri sebi kot pri ljudeh, ki nas obkrožajo, samoiniciativnost za nova spoznanja pa me je peljala tudi na magistrski študij socialne pedagogike, ki jo dnevno vključujem v svoje delo s predšolskimi otroki. Pri tem postavljam v sredino otrokovo aktivnost in njegovo počutje v skupini. Verjamem, da smo vzgojitelji izredno pomembni posamezniki v otrokovem življenju in da v njem puščamo svoj pečat, zato je pomembno, da je ta pozitiven.
Nina sem svetovalka za celosten razvoj v zgodnjem otroštvu, trenutno pa se dodatno izobražujem na področju razvojne travme in vedenjske podpore. Verjamem, da so otroci uka željni ter da je na nas odraslih, da sledimo njihovim interesom in jih podpiramo v njihovi naravni radovednosti. Vzgojitelji in učitelji imate ogromno vlogo v otrokovem življenju in verjamem, da je v izobraževalnih ustanovah še veliko prostora za vključevanje otroku prijaznejšega pristopa ter v mislih ohranjati zadnja dognanja s področja razvoja možganov in čustvenega razvoja.
Res sva vesela, da tudi ti čutiš podobno in si želiš začeti spreminjati življenja otrok že na najosnovnejših nivojih.
pomembne informacije
Prvi del – prejmeš dostop do predavanj
Drugi del – prvi del delavnice v živo
Tretji del – drugi del delavnice v živo
Predavanji sta posneti in si ju lahko ogledaš v svojem času.
Delavnici bosta potekali v Ljubljani v družinskem centru Gnezdo (Trg Komandanta Staneta 5, LJ-Šiška).
Udeleženci prejmejo potrdilo o udeležbi na izobraževanju v obsegu 6 ur.
BODI OBVEŠČEN/a o naslednjih razpisanih TERMINIH
Kmalu objavimo nove datume za izobraževanje.
Preko spodnjega obrazca se prijavi na obveščanje o novih razpisanih terminih izobraževanja.